MBAM504D Бизнес комуникации и преговори

Анотация:

Курсът "Бизнес комуникации и преговори" има за цел да обогати познанията и уменията, свързани със съвременното делово общуване и водене на преговори, както и да представи нестандартни практически методи в тази област.

- Въведение във видовете общуване

- Общуването в организацията

- Писане на доклад

- Резюмиране и водене на бележки

- Делова кореспонденция

- Докладни записки, паметни записки и съобщения

- Влияние на информационните технологии

- Умения за водене на разговор по телефона

- Делови срещи

- Устно представяне

- Разговор с клиент

прочети още
Банков мениджмънт ДО

Преподавател(и):

доц. Соня Алексиева  д-р
 Марио Каменов  
 Радка Масалджиева  д-р

Описание на курса:

Компетенции:

Успешно завършилите курса студенти:

1) знаят:

- значението на успешното общуване при удовлетворяване на деловите потребностите на организацията

- приложението на техниките за водене на преговори в сектора на финансовите услуги

- документооборота в организацията и неговото движение в йерархията на организацията

- техники за успешно презентиране

2) могат:

- практически да прилагат деловото общуване на всички нива в дадена организация;

- да обсъждат значението на успешното общуване при удовлетворяване на деловите потребности на организацията

- да прилагат техниките за водене на преговори в сектора на финансовите услуги

- да организират и провеждат делови срещи и презентации

- да обсъждат практиката, съществуваща в страните от Европейския съюз.


Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:

- да са запознати с основните принципи и практики в банковото дело

- да имат познания в областта на банковия маркетинг и мениджмънт



Форми на провеждане:
Дистанционен

Учебни форми:
Лекция

Език, на който се води курса:
Български

Теми, които се разглеждат в курса:

1 Въведение във видовете общуване

2 Общуването вътре в организацията

3 Писане на доклад

4 Резюмиране и водене на бележки

5 Делова кореспонденция

6 Докладни записки, паметни записки и съобщения

7 Влияние на информационните технологии; Умения за водене на разговор по телефона

8 Делови срещи

9 Кратко устно представяне; Преговори - разговор с клиент

10 Преговори - техники; Резюме и преговор

Литература по темите:

Основна литература:

Линч, Б., Д. Фийлд, Б. Хой, К. Уолдън, "Бизнес комуникации и преговори", МБИ, 2003 г. София

Алексиева, С. "Бизнес комуникации", 2011 г., НБУ

Допълнителна литература:

Кършакова Р., "Бизнес комуникации", 2002г., Русенски университет "А.Кънчев"

Люки Р., "Бизнес комуникации", 2004г.

Средства за оценяване:

- ТЕСТ - 70 %

- КАЗУС - 30 %

- ФИНАЛЕН ИЗПИТ- ТЕСТ - 100 %

КРАЙНА ОЦЕНКА - текущ контол + изпит - 100 %