MBAM504D Бизнес комуникации и преговори
Анотация:
Курсът "Бизнес комуникации и преговори" има за цел да обогати познанията и уменията, свързани със съвременното делово общуване и водене на преговори, както и да представи нестандартни практически методи в тази област.
- Въведение във видовете общуване
- Общуването в организацията
- Писане на доклад
- Резюмиране и водене на бележки
- Делова кореспонденция
- Докладни записки, паметни записки и съобщения
- Влияние на информационните технологии
- Умения за водене на разговор по телефона
- Делови срещи
- Устно представяне
- Разговор с клиент
Преподавател(и):
доц. Соня Алексиева д-р
Марио Каменов
Радка Масалджиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
- значението на успешното общуване при удовлетворяване на деловите потребностите на организацията
- приложението на техниките за водене на преговори в сектора на финансовите услуги
- документооборота в организацията и неговото движение в йерархията на организацията
- техники за успешно презентиране
2) могат:
- практически да прилагат деловото общуване на всички нива в дадена организация;
- да обсъждат значението на успешното общуване при удовлетворяване на деловите потребности на организацията
- да прилагат техниките за водене на преговори в сектора на финансовите услуги
- да организират и провеждат делови срещи и презентации
- да обсъждат практиката, съществуваща в страните от Европейския съюз.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
- да са запознати с основните принципи и практики в банковото дело
- да имат познания в областта на банковия маркетинг и мениджмънт
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1 Въведение във видовете общуване
2 Общуването вътре в организацията
3 Писане на доклад
4 Резюмиране и водене на бележки
5 Делова кореспонденция
6 Докладни записки, паметни записки и съобщения
7 Влияние на информационните технологии; Умения за водене на разговор по телефона
8 Делови срещи
9 Кратко устно представяне; Преговори - разговор с клиент
10 Преговори - техники; Резюме и преговор
Литература по темите:
Основна литература:
Линч, Б., Д. Фийлд, Б. Хой, К. Уолдън, "Бизнес комуникации и преговори", МБИ, 2003 г. София
Алексиева, С. "Бизнес комуникации", 2011 г., НБУ
Допълнителна литература:
Кършакова Р., "Бизнес комуникации", 2002г., Русенски университет "А.Кънчев"
Люки Р., "Бизнес комуникации", 2004г.
Средства за оценяване:
- ТЕСТ - 70 %
- КАЗУС - 30 %
- ФИНАЛЕН ИЗПИТ- ТЕСТ - 100 %
КРАЙНА ОЦЕНКА - текущ контол + изпит - 100 %