Реклама и бранд мениджмънт
Кратко представяне на програмата:
Програмата обучава студентите в широк спектър от дисциплини, необходими за професията на бранд мениджъра, както и професиите по-общо свързани с пазарни и непазарни употреби на търговските марки. Към основната подготовка по бранд и маркетинг мениджмънт в програмата са включени 1) курсове обхващащи креативната страна на брандирането като Брандбилдинг, Онлайн брандинг, Lovemarks и др.; 2) курсове свързани с правното регулиране на търговските марки, рекламата, маркетинга и авторското право; 3) курсове, практики и лабораторни занимания по изследване на търговските марки, методи за маркетингови и медийни проучвания, сегментиране на пазара и позициониране; 4) ежеседмичен семинар на гост-лектор, където студентите се срещат с утвърдени бранд мениджъри и рекламни професионалисти; 5) интегрирани комуникационни активности като ивент мениджмънт, връзки с обществеността, както и цялостен мениджмънт на рекламния процес; 6) утвърдилите се през последните години на запад семиотични, когнитивни и социологически подходи за анализ на рекламната комуникация. Актуалността на последните дава основание за отделянето на специализация "Реклама и стилове на живот", където е задълбочено обучението с приносите на водещи социални и хуманитарни науки, без разбира се, да се пренебрегва практическото обучение.
Програмата предлага подготвителен модул за кандидати от други образователни области и надграждащ семестър за кандидати с образователно-квалификационна степен "професионален бакалавър".
Специалност и професионална квалификация:
Специализация: Реклама и стилове на живот
Специалност: рекламна комуникация
Квалификация: магистър по рекламна комуникация
Специализация: Бранд мениджмънт
Специалност: Управление на търговската марка
Квалификация: магистър по бранд мениджмънт
Практики:
Наши партньори за стажове и творчески проекти са агенция за комуникационни услуги Saatchi&Saatchi, маркетинговият отдел на Белла България АД, проект Superbrands Bulgaria, креативно студио Ideas Lab и Globus Media Group.
Програмата предоставя възможност за практика и в уникални по рода си лаборатории за визуални, семиотични и социологически изследвания на търговските марки.
Лаборатории:
Лаборатория по семиотични и социологически проучвания.
Международна мобилност:
Програмата предоставя възможност на своите студенти да се обучават по секторна програма Еразъм в университети от Италия, Германия, Испания, Финландия, Кипър, Гърция и Естония.
Компетенции на завършилите програмата:
Завършилите програмата студенти придобиват:
- теоретични познания върху принципите на бранд мениджмънта и съпътстващите го творчески, изследователски и маркетингови активности;
- теоретични познания върху медийната комуникация и планиране, сегментирането на аудиториите и методи на проучване;
- широка интердисциплинарна подготовка относно съвременните стилове на живот и тяхната свързаност с търговските марки, рекламата, системата на модата и моловете;
- практически умения да създават, управляват и развиват във времето търговски марки;
- практически умения да позиционират дадена търговска марка или продукт според ефекта от провежданите рекламни кампании в сектора;
- да сегментират българския пазар според критерии, отразяващи съвременните стилове на живот, и да предлагат адекватни послания за тяхното достигане.
Дипломиране:
Завършването на обучението в магистърската програма става със защита на магистърска теза или полагане на държавен изпит след покриване на изисквания брой кредити.
Начинът и условията на завършване са съгласно "Стандарта за завършване на образователно-квалификационна степен "бакалавър" или "магистър" в НБУ".
Професия и възможни заемани длъжности:
Завършилите програмата могат да се реализират като бранд мениджъри или маркетингови директори в комерсиални компании, като мениджъри на обществената активност в организации с нестопанска цел, политически партии, спортни организации и медийни знаменитости. Те също така биха могли да се реализират като високо квалифицирани бранд специалисти в рамките на рекламна, маркетингова или социологическа агенция.
Департамент, предложил програмата:
Югоизточноевропейски център за семиотични изследвания