BUBB811D Самостоятелна работа: Ценова политика
Анотация:
Учебната дисциплина е предназначена за студентите, обучаващи се в бакалавърска степен и в нейните рамки се затвърждават знания относно цените и ценообразуването в пазарна среда. Цели се затвърждаване на активното отношение към типовете, видовете и формите на съществуване на пазарите в глобалната икономика и към различните цени формирани на различните пазарни средища. Усвояване на практически умения за пазарно-ценови анализи и формиране на фирмени цени.
Преподавател(и):
гл. ас. Ваня Хаджиева д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти ще:
затвърдят:
• базови умения и компетенции за ценообразуването в динамична пазарна среда, посредством които да могат да решават по-ефективно възникващите пред тях проблеми в тяхната бъдеща дейност;
Предварителни изисквания:
• ценова политика
• маркетинг,
• математиката,
• макро-и микроикономикс,
• статистика,
• право,
• мениджмънт, банки и банково дело и др.
Форми на провеждане:
Дистанционен
Учебни форми:
Самостоятелна работа
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
Основна литература
1. Йорданка Владимирова, Цени и ценообразуване, Университетско издателство Стопанство, 2010 г.;
2. Елазаров С., Маркова Б., Миленков Х., Организирани пазари (ІІ-ро прераб. и доп. изд-е).-С., ИК “Сиела”, 2004 г.;
3. Класова С. Цените – теория и практика. .-С., ИК “Сиела”, 2001 г. и 2004 г.;
4. Узунов С. Конюнктура, пазари, цени. .-С., ИК “Сиела”, 1999 г.;
5. Стойчев Иван, Ценова политика, ИК на НБУ, С.;
6. Пехливанов Васил, Д. Гривеков, Й. Йорданов, Цени и ценова политика, ИК Галактика, Варна, 1992 г.
Допълнителна литература
1. Буров А. С. Конъюнктура мировых рынков товаров и услуг.ІМосква,”ЭКЗАМЕН”, 2005 г.
2. Люис Г. Печелившото ценообразуване, или ценообразуване водещо до печалба.-С.,”Кабри”,2004
3. Мичева Е. Пазари, цени, маркетинг.Част І: Пазарното ценообразуване–теория и практика.-С., ДФ”Полиграфически комбинат”, 1993 г.
4. Сираков С. Методи за пазарно-ценови проучвания във външната търговия.-С., 1995 г.
5. Цены и ценообразование. ЧастІІ. Практика комерческого ценообразования (под ред. В. Е.Есипова), -Санкт-Петербург, Изд-во “Питер”, 1999 г.
6. Groenewegen, John. About Double Organized Markets: Issues of Competition and Cooperation.1994.
7. Hirshleifer J, Glazer A. Price Theory and Applications (5-th edit), Prentice Hall, NY, 1992.
8. Walgenbach, Paul H. and Hanson, Ernest J. Financial Accounting an introduction. 6-th ed. San Diego. New York Chicago. Austin. Washington, D.C. London. Sydney. Tokyo. Toronto., “HBJ”, 1990.
Средства за оценяване:
ПРАКТИЧЕСКА ЗАДАЧА:
Word казус 1 х 50 %
PPT презентация 1 х 50 %