ADVB814 Проект: Рекламна кампания на външни пазари
Анотация:
Изследователският проект «Реклама на външни пазари» анализира конкретни рекламодатели, които рекламират на повече от един национален пазар.
Целта на изследователския проект е да се анализира начина, по който чуждестранните рекламодатели реализират своите кампании на българския пазар. За целта е необходимо да направите следното:
1. Изберете чуждестранен рекламодател, който рекламира на българския пазар. Намерете част от неговите реклами на чуждестранни пазари (за целта може да проследите рекламните активности в някои от пан-европейските телевизии с разпространение в България)
2. Опитайте да анализирате приликите и разликите в кампаниите на вътрешните и външните пазари
3. Отговорете на въпроса дали чуждестранните рекламодатели на българския пазар адаптират своите послания и рекламни елементи към спецификата на българската културна среда
4. Дали изборът на целева аудитория на чуждестранните рекламодатели е правилен
5. Направете препоръка за по-добро адаптиране на кампанията към спецификата на българския пазар.
По Ваше желание може да анализирате български рекламодател с активности на външни пазари (за целта може да проследите рекламните активности в някои от пан-европейските телевизии с разпространение в България), като отговорите на посочените по-горе въпроси.
Преподавател(и):
доц. Кристиян Постаджиян д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят
• конкретни проблеми при планирането на кампания на външни пазари
2) могат
• да анализират успешно средата на външните пазари и на тази база да подберат правилните канали и средства за реализиране на рекламна кампания на тях.
Предварителни изисквания:
Общи познания в областта на рекламата.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Проект
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
-
Литература по темите:
• Международен маркетинг, Верн Терпстра, Рави Сатари
• Рекламни комуникации в международния бизнес
• Краят на рекламата каквато я познаваме, Серджо Зийман
• Краят на маркетинга какъвто го познаваме, Серджо Зийман
• Бъзззз маркетинг, Марк Хюз
• Увод в мениджмънта на рекламата, Камен Каменов
• Медияпланиране на рекламната кампания, Христо Катранджиев
• Маркетингови изследвания, Симеон Желев
• 9.99, Фредерик Бегбеде
• 22 неоспорими закона на рекламата, Майкъл Нюман
• Десетте смъртни гряха на маркетинга: симптоми и решения, Филип Котлър
• Маркетинг съвети от А до Я, Филип Котлър
• Изповедите на един рекламист, Дейвид Огилви
• Научната реклама, Клод Хопкинс
• Реализмът в рекламата, Росър Рийвс
• Интернет рекламата. Мисията – възможна, Жюстин Томс
• International Marketing, Philip R. Cateora
• Advertising and Intergrated Brand Promotion, O'Guinn, Allen, Semenik
• Marketing communications - engagement, strategies and practice, Chris Fill
Средства за оценяване:
Курсов проект
Дискусия