LOGB508 Практика: Разработка на индивидуална терапевтична програма за развитие на невербални форми на комуникация при деца с комуникативни нарушения
Анотация:
Целта на практиката е да подготви студентите за конкретни терапевтични действия в случаите на нарушения на невербалната комуникация. Изработването на индивидуална програма за терапия се основава на надеждно подготвен вербално-невербален профил на компетенциите на пациента, т.е. следи за развитието на невербалните компоненти на комуникацията като допълващи, заместващи или усилващи вербалното комуникативно намерение.
Преподавател(и):
проф. Виолета Боянова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• речева патология
• клинични аспекти на невербалната комуникация
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Практика, практикум
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Литература по темите:
1. Aaeoaea, E., N. Naioe. (2001). Ca ioiioaieaoi ia?ao aae?aieaoi ia aa?aeoa e aa?eaoeeoa ia Fi. A: Naaia ia?aoia?iaia ?aiiianaiia oeiea ii naieioeea: Nai?iee, O.VII. Nофия, НБУ, 2001.
2. Йосифова, P. (2008). Мълчанието. София, изд. ЛЦР.
3. Йосифова, Р. (2010). Взаимодействие на вокалната и жестомимичната модалности при продуциране на съобщение в ситуация на диалог. В: Логопедия, VIII Национална конференция на НСЛБ, 05-06 март, 2010. София, 2010. (стр. 83-95)
4. Eaeeia, A. (1998а). Ineoiaeaaiinoeea ii aeni?aneaieoa aae?aiey ia ?iaaoeioi oyei. Nофия, Изд. “Пропелер-92”, 1998.
5. ?eeiiaa, ?. (2005). Iniaaiinoe ia iaaa?aaeiaoa eiioieeaoey i?e caaeaaue eeoa. В: Eiaiiaaey e oiieao?ey, IV Iaoeiiaeia eiioa?aioey, Aeaaia, 26-28 iae 2005. Aieeaae. Nофия, Изд. ЛЦ Ромел, 2005.
6. Seraji, M. (2006). Visual Correlates of Disfluency in Swedish. Master’s thesis in Computational Linguistics, Upsala University.
Средства за оценяване:
казус, други