ADVB900 Увод в рекламата
Анотация:
Курсът въвежда студентите в рекламната теория и практика и има теоретико-практичен характер. Изяснява оснвни понятия в рекламния бизнес, както и взаимната им връзка. Представена е същността на науката и професията реклама, нейната история и развитие както в света, така и в България. Теорията cе илюстрира и извлича от конкретни примери. Цялата теоретична част е в мултимедиен формат с най-доброто от съвременната световна практика по отношение на рекламата и маркетинговите комуникации. Презентациите са максимално диалогични и провокират към дискусии. В курса се набляга на съмостоятелните практически разработки
Преподавател(и):
доц. Даниела Кадийска д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Кои са основните школи в рекламата и кои са техните най-ярки представители.
• Кои са основните творчески постижения в областта
• Кои са известните автори и техния принос.
• Новите технологии в света на рекламата
• Основни рекламни понятия
• Най-доброто от рекламната практика в световен мащаб;
2) могат да:
• отнасят правилно определени реклами към конкретна школа.
• определят нуждата от използването на различни техники.
• представят идеите си професионално.
• да дефинират сложното понятие „реклама”
• да обяснят еволюцията на рекламата в съвременния свят
• да боравят правилно и свободно с понятийният апарат на рекламната комуникация
• приемат и да дават градивна критика спрямо стандартите и терминологията на индустрията.
• прилагат стратегията, идеята и визуалните комуникации в рекламата
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
Рекламата в съвременния свят
Мнения и квалификации за рекламата от различни творци. Дефиниции за рекламата през погледа на нашето съвремие; Рекламата - двете страни на един процес - наука и изкуство
История на рекламата
Новите медии променят света на рекламата - мутация на медиите;
"Партизански" маркетинг (Guerilla-Marketing);
Мобилните телефони като комуникационен канал;
Вирусен маркетинг - viral marketing и др.
Основните школи в рекламата и техните най-ярки представители
Основни термини в рекламния бизнес
Тенденции за развитие на рекламата
Литература по темите:
Book, A., Cary, N. Tannenbaum S., The Radio and TV Commersial, NTC Business Books, Llncolnwood, USA, Illinois, 1992
Bovee, Courtland and W. Arens. Contemporary Advertising. Irwin. 1989.
Доганов, Д. и Дуранкев. Речник на рекламните термини.
Доганов, Д. Съвременна реклама - състояние, проблеми, БТПП, С., 1980;
Доганов, Д., Ф.Палфи. Рекламата каквато е, изд. Принцепс, С., 2000;
Зийман, С., Краят на рекламата, каквато я познаваме, Изд. „Фокус”, София, 2004.
Иванов, М. Подвеждащата реклама, изд. Сиела, С. 2007
Илчев, Ив., “Рекламата през възраждането”, изд. М. Дринов, С. 1995
Каменов, К., “Насърчаване на продажбите”, изд. Кода Системс, С. 1999;
Каменов, К., “Увод в мениджмънта на рекламата”, изд. Лаков прес, С., 2000;
Кафтанджиев, Хр. Absolut Semiotics.изд. Сиела, С. 2008
Кафтанджиев, Хр. Хармония в рекламната комуникация. Много презаредена., изд. Сиела, С. 2006
Клайн, Наоми. Без Лого. Елементи, 2005
Котлър, Ф. Котлър за маркетинга. Как да създаваме, печелим и управляваме пазарите. Издателство "Класика и стил", С., 2000, с. 244.
Кръстев, С.; „Рекламата”; С.; изд. “Сиела”; 2000;
Кръстев, Св., Рекламата. Къде, кога и как?, Инкоминтелект, С., 1993;
Левинсън, Дж., Ханли, П. Guerrilla marketing право в подсъзнанието, изд. Класика и стил, С. 2006
Огилви, Д. Изповедите на един рекламист, изд. Принцепс, С., 1999;
Прайд, Хопкинс, К. Научната реклама, изд. Принцепс, В., 1994;
Р.Рийвс. Реализмът в рекламата, изд. Принцепс, В., 1994;
Робинсън, Дж., “Манипулаторите”, изд. Кръгозор, С. 2001
Сегела, Ж., Холивуд пере най-добре. Азбука на рекламата в бизнеса и политиката, изд. къща Ив. Вазов, С., 1999
Средства за оценяване:
презентации, самостоятелни работи, тест