CSCB655 Приложение на е-бизнеса
Анотация:
Курсът запознава студентите с модерните тенденции в бизнеса – онлайн бизнес и неговите модели. Дискутират се предпоставките за стартиране на е-бизнес, неговите предимства и бариери за осъществяването му.
Цели на курса:
• Да даде на студентите комплексна представа за ефективен начин за изпозлване на ИКТ в бизнеса с цел постигане на желани резултати в бизнеса и предимства.
• Да запознае със спецификата на новата, цифрова икономика.
• Да представи основните модели за осъществяване на е-бизнес.
• Да представи новите комуникации на бизнеса с държавната администрация по електронен път.

Преподавател(и):
доц. Мария Николова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
Успешно завършилите курса студенти:
1) знаят:
• Ще разбират основните принципи на информационна система с приложение в бизнеса и необходимата архитектура за започване на е-бизнес
• Да оценяват ролята на информационните системи в подкрепа на е-бизнес и на основната дейност в организацията.
• Да придобият знания за избор на стратегии за ползване на е-бизнес, за тенденции и конкретни приложения.
• Знания за използване на различни приложения на е-бизнес в организацията.
2) могат:
• Ще прилагат в практиката електронните услуги, които се предоставят от е-правителство за бизнеса в България
• Ще се ориентират в съвременните иновативни тенденции на ERP за интеграция с онлайн бизнеса.
Предварителни изисквания:
няма
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
1. Определение на електронен бизнес. Е-търговия, е-банкиране, е-правителство, е-обучение.
2. Цифрова икономика. Инфраструктура на е-бизнес.
3. Типове е-бизнес - C2C, B2C, B2B, B2A, A2A. Бъдещо развитие на В2В – е-общност, мрежа от търговски партньори.
4. Модели при е-бизнес. Най-печеливши модели – рекламен, абонаментен, транзакционен, търговски, афилииращ.
5. Бизнес модели. Ключови компоненти в бизнес модел – стойност, печалба, пазари, конкуренция, маркетингова стратегия, конкурентно предимство, организационното развитие, мениджмънт.
6. Персонализация при е-бизнес. Мобилен бизнес.
7. Маркетинг концепции и комуникации при е-бизнес.
8. Двигатели на е-бизнес.
9. Бариери за изграждане на е-бизнес.
10. В2В е-бизнес: управление на доставките, онлайн продажби,
11. Е-правителство – комуникации с бизнеса по електронен път. Предоставяни е-услуги за бизнеса в България.
12. Електронен подпис. Видове е-подпис. PKI. Доставчици на удостоверителни услуги. Видове е-подпис според ЗЕДЕП.
13. Социални мрежи. Аукциони. Портали. Web 2.0 и Web 3.0. Инструменти.
14. Влияние на е-бизнес върху организацията, икономиката и индивидуалния потребител.
Литература по темите:
Сп. CIO, 2011, 2012.
http://digitalenterprise.org/ - Michael Rappa
Средства за оценяване:
тест 1
тест 2
курсова задача