CARB106 Принципи на анимационното движение
Анотация:
Курсът запознава теоретически и практически студентите с основните принципи на класическата анимация и с тяхното приложение в различните видове анимация. В хода на курса се акцентира върху различията между класическата, „ограничената” или телевизионна анимация и другите анимационни подходи. Студентите се запознават и с различни решения на големи майстори аниматори на трудни аниматорски задачи и проблеми.
Целта е студентите да придобият необходимата грамотност и сръчност, за да могат да работят като аниматори, асистент-аниматори и фазовчици в продукции с класическа рисувана анимация. Владеенето на основните анимационни принципи са абсолютно необходими и за онези студенти, които са се ориентирали към други анимационни техники.
Преподавател(и):
доц. Цветомира Костадинова д-р
Описание на курса:
Компетенции:
І. Компетенции /знания, умения и нагласи, които се усвояват в резултат от курса/.
Студентите ще:
1) знаят: основните принципи на анимацията в студията на Дисни и приложението им в различните видове анимация
2) могат: да анимират като фазовчици, асистент-аниматори и аниматори в по-големи продукции с рисувана анимация; да анимират собствените си кратки филми; да прилагат някои от основните принципи на анимацията в другите видове анимация.
Предварителни изисквания:
Студентите да имат знания и/или умения:
• Да имат елементарни познания за спецификата на анимационното изкуство.
• Артистичност, наблюдателност и въображение.
• Усет за стилизация или карикатура.
• Чувство за ритъм.
• Конструктивна, солидна рисунка.
• Елементарни познания по пластична анатомия и перспектива.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Български
Теми, които се разглеждат в курса:
ІІ. Основни теми /по занятия/.
Тематичен план на курса CASB 305 КЛАСИЧЕСКА АНИМАЦИЯ и препоръчителна литература
1. Походките, разработени от Престън Блеър. 2ч.
2. Походките, разработени от Ричард Уилямс, Арт Бабит, Грим Натуик. 2ч.
3. Анализ на походките в „ Училище за походки” на Боривой Довникович(реж. Зденко Гаспарович ) , „Ходене” на Райън Ларкин(реж. Зденко Гаспарович ), „Сатиемания” (реж. Зденко Гаспарович ) и др. 2ч.
4. Ходене на място. Ходене, поставено в перспектива. 2ч.
5. Бягане. 2ч.
6. Бунтът на дисниевите аниматори и новите принципи на анимацията, които те изграждат в студията Ю Пи Ей(UPA). Връзката на ЮПи Ей със „златните” анимационни школи в Европа. 2ч.
7. Общото и различното в скелетните конструкции на животните и човека. 2ч.
8. Походки на животни. Първа част. 2ч.
9. Походки на животни. Втора част. 2ч.
10. Летене. 2ч.
11. Синхрон на устните с говора. 2ч.
12. Емоционални реакции и акценти. Първа част. 2ч.
13. Емоционални реакции и акценти. Втора част. 2ч.
14. Атмосферни ефекти в рисуваната анимация. 2ч.
15. Сравнителна характеристика на анимационното движение в различните анимационни школи. Реализъм, условност, хипербола и карикатурност на движението. 2ч.
Средства за оценяване:
Теоретичните лекции по всички теми ще бъдат задължително придружени с практически упражнения – домашни работи и аудиторни упражнения. Освен текущите упражнения и домашни работи, студентите ще подготвят кратък анимационен клип за края на годината – между 30сек. и 1 мин. В рамките на семестъра студентите ще имат и два теста за фазиране и почистване на ключови анимационни рисунки.
• Форми на проверка и оценка на компетенциите /с процентно разпределение на всяка от формите в крайната оценка/.
• Текущи оценки Изпит
ТЕСТОВЕ ...25………. % ПИСМЕН ИЗПИТ 10%
КОНФЕРАНС ……25….... % УСТЕН ИЗПИТ 10 %
КУРСОВА РАБОТА/ПРОЕКТ .…50……... % ПРАКТИЧЕСКИ ИЗПИТ …….80%
• Дата на провеждане на текущия контрол. Всяка пета седмица
• Допълнителна информация за изпита:
На студентите ще се даде подробна разработка на типаж и лейаут за кратък анимационен кадър. В рамките на изпита те ще трябва да направят пълна анимация по зададения лейаут. Изпитът ще включва и писмени и устни въпроси за основните понятия в анимацията, с които студентите са се запознали през семестъра.
8. Критерии за оценяване:
• Ясно, убедително и добре изиграно и таймирано действие.
• Спазване на зададения типаж.
• Характерност на действието спрямо зададения типаж и ситуация.
• Степен на овладяване на основните понятия в анимацията.