ENGB015 Академични умения на английски език
Анотация:
Това е аудиторен курс, който въвежда студентите-първокурсници в езика, изискванията и атмосферата на университетската среда, чрез задачи от реалния академичен живот. Като се основава на добрите знания и умения на студентите по английски език за общи цели, той подпомага осъзнаването на основни разлики между езика за общи цели и езика за академично общуване и обсъждане на въпроси по лингвистична тематика, както и развитието у студентите на умения за функциониране на английски език в академична среда (вж. компетенциите по-долу).
Формите на обучение изискват активно отношение и участие от страна на студентите в аудиторна заетост и включват семинари, упражнения, есета, презентации, дискусии и др., както и извънаудиторна подготовка и задължително редовно участие в електронната образователна платформа на НБУ, Мудъл.
Преподавател(и):
ас. Сияна Харизанова
преп. Светлана Ташевска
Описание на курса:
Компетенции:
Студентите:
# ще придобият систематизирани познания за академичния живот и за езика на академичната сфера, както и основни понятия и проблеми в лингвистиката на английски език
# ще могат
- да се ориентират ефективно в университетска среда и да участват в екипна работа
- да прилагат основни академични умения в обучение чрез английски език
- да разбират писмена и устна реч с академична комуникативна насоченост
- да разбират при четене литература от академичния контекст
- да правят целенасочени устни презентации
- да дискутират популярни теми от областта на езика и езикознанието
- да водят ефективно записки и да композират целенасочени и добре аргументирани писмени текстове
Предварителни изисквания:
Ниво на английски език за общи цели: Intermediate/Upper-intermediate(-> Advanced)по Европейската езикова рамка: B1/B2 (-> C1)
Студентите с по-ниско езиково ниво се насърчават да повишават нивото си - индивидуално или чрез допълнителни университетски курсове по английски език за общи цели.
Форми на провеждане:
Редовен
Учебни форми:
Лекция
Език, на който се води курса:
Английски
Теми, които се разглеждат в курса:
• Preparing for University Studies (Access English for Academic Purposes Foundations, Unit 1)
Introduction; Language study; Reading with a purpose; Working on word meanings; Explaining one’s purposes for studying - writing a personal statement
• Life on Campus (Access EAP, Unit 2)
Finding your way around a university campus; Language study – shape, position and movement; Finding the best way to communicate with staff; Finding the best way to study at university; Finding ways to take responsibility for learning
• Finding information (Access EAP, Unit 4)
Brainstorming and organizing ideas; Evaluating information sources; Choosing ideas from sources; Using the information you find; Avoiding plagiarism
• What is Linguistics? (L&L, Unit 1)
From general English to linguistics vocabulary; Being effective at lectures; Making lecture notes
• Developments in Linguistics (Language & Linguistics, Unit 2)
Vocabulary related to language; Using research questions in reading; Using topic sentences to summarize a text
• Language Acquisition and Learning (L&L, Unit 3)
Stress patterns in multi-syllable words; Using different information sources; Reporting information
• Language and Technology (L&L, Unit 4)
Identifying topic development within a paragraph; Using the Internet effectively; Evaluating Internet search results; Reporting research findings in written work; Writing a reference list
• English Language Teaching (L&L, Unit 6)
Paraphrasing at sentence level; Locating key information in complex sentences; Reporting findings; Writing topic sentences
• Translating and interpreting (L&L, Unit 9)
Note-taking - the Cornell note-taking system; Listening and using the Cornell note-taking system; Vocabulary - fixed phrases from translating and interpreting, and from academic English
Литература по темите:
Основна литература:
• Manning, A. (2008), "English for Language and Linguistics in Higher Education Studies", Garnet Education Ltd.
Допълнителна литература:
• Olwyn, A. (2010), "Access EAP, Foundations", Garnet Education Ltd.
• сайтове на висши учебни заведения на английски език (не се посочват предварително, за да се използват като awareness raising/провокиране и изграждане на осъзнатост по време на курса)
Средства за оценяване:
Текущо оценяване:
Презентации - устни, подкрепени от PowerPoint
Изпълнение на писмени задачи (personal statements, e-mail messages, essays)
Участие в аудиторната заетост и в Мудъл, електронната обучителна платформа на НБУ
Тестове в Мудъл, електронната обучителна платформа на НБУ
*Всички оценки от текущия контрол са с еднаква тежест
Финално оценяване:
Писмен изпит (80%)- слушане и четене на академичен текст, писане
Устен изпит (20%)- събеседване